Pages

7/25/11

2taun ku mengembara...


Pejam celik…pejam celik…asenya macam semalam je aku dicampak dibumi asing ini…asing sgt ke??cm la kena htr kt UFO ke kt bulan ke kt matahari ke...upe2nya dah 2 taun aku berada disini dengan penuh kepyahan..kesabaran…sakit.. sedih..kecewa.. hepi…sumer menjadi  1 rasa….sume 2 menjadikan aku lebih matang.. Independent…n pe yg penting aku dh x homesick lg...

Imbau balik 1st kena cmpak kt sini dlu..aku terduduk diam..nak nanges dh xde mkna..sbb dh tertulis..ape yang aku pikir masa 2..lau la aku sakit..aku demam..ape2 jadi kt aku pada sape la aku nk  ngadu family jaoh kt kg... tp sebenarnya masa tu aku tlupa DIA..DIA Yang Maha Mengetahui…aku berada dtempat skrg bukan kerana kebetulan tp mungkin ade hkmahnye kan..ne la taw kot2..terjumpa la jodoh kt cni..sape taw kan.. sume tu dtgan DIA…xde kije laen jodoh..jodoh..jodoh…hehehe…

Masa 1st dulu-dulu je aku homesick…kdg 2 hbis kije trus blik kg…wpon kena drive 2jam..tp xpe homesick puye pasl…skrg dh okey da… Alhamdulilah aku dah pom lulus induksi…exam dah pass..n aku syukur sgt aku dah pom disahkan jawatan dalam government..aku ulang lagi sekali aku dh pom disahkan okeh… tapi aku tak leh wt pangai sengal sangat…wpom aku ni mmg sengal + poyo….keh3….

Selama keberadaan aku di perantauan nie…ceh ank perantau ke…gelak2 sengal…cm la jaoh sgt kemaman- k.t  tapi bg aku jauh la beb..jika dibandingkan ngan mereka2 yg dapt posting sebelah umh..depan umh…blakang umh..bukak tingkap dh nampk tempt kije…tp syukur la aku msih berada dalam negeri yg sama wpun daerah yg menjadi pemisahnya…  Macam2 pgalaman aku kutip… Yang akan menjadikan aku matang dan lebih menghargai segalanya…

Terima kasih buat teman yang sentiasa menemani aku disaat aku terjatuh.. kerna sntiasa berada dismping dsaat aku sedih..n saat kite tertawa bersama….terima kasih kepada korang…terima kasih tak terhingga….



No comments:

Post a Comment