Pages

10/23/10

Semoga de pelangi dtg bertandang


Seringkali hati kecil mengaduh sakit, seringkali jiwa meratap hiba..dugaan dan ujian yg bertimpa, kadangkala menewaskan semangat yg ada kadangkala kita terasa sendirian,saat terasa betapa kita dipinggirkan..dan tika kita myangka sudah tdk ada apa yg lg bernilai dlm khidupn, yg kita lihat hanya jln suram di hdpn..

Kita marah pd Tuhan,kita kecewa dgn ketentuan yg diciptakn..kita myalahkn takdir hitam,saat sendu airmata mgaburkn kwarasan.Lalu kita hilang ptimbangan,di antara keimanan n rasukn syaitan.Yg kita nampak hanya jln mdah untk mlpaskn,lalu ada yg sringkali memilih kmatian sbgai pyelesaian..Pernahkh skali kita fhmi alam,mgapa Tuhan hadirkn pelangi slpas hjan..mgapa Tuhan tumbuhkan bunga slpas kontang,hanya dr benih hitam yg kusam..lalu bila Dia sirami hujan,maka tersenyumlah alam..betapa indahnya aturan Tuhan.

Mgapa tidk ada hujan bpnjangn,atau sinar mentari yg menyinari alam..mengapa hrus ada putaran alam, sprti hitam mlm dihiasi bintang..mgapa untuk tdk ada sekaligus dlm satu masa,mengapa harus hilang sesuatu utuk sesuatu..

Jawabnya SENANG..Krna tdk ada kmnisan tanpa ada kphitan,dugaan dan rintanganlah yg mwarnai kehidupan..untuk mgecapi kbahagiaan perlu ada pgorbanan,setiap kesenangan akn ada byran..seperti Tuhan hadirkan pelangi slepas hujan,dan kicau burung yang menyanyikan kedamaian..

Biar Pun Hujan Dalam Hati, Pasti Ada Pelangi Yang Menanti

1 comment:

  1. best r ayat jiwang nih..wase kene jgk dgn diri ambe nih..menunggu pelangi muncul kembali..hanya berkat kesabaran dan ketabahan insyaAllah kurniaan dan nikmat itu milik kita..

    ReplyDelete